• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
Site Menüsü
Üyelik Girişi
Site Haritası
Takvim
Hava Durumu
Anlık
Yarın
12° 2°
Döviz Bilgileri
AlışSatış
Dolar3.83633.8517
Euro4.50604.5241
Saat
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam45
Toplam Ziyaret34659
Linkler

İletişim 0-535-447 46 47



www.finike.com.tr / www.kumluca.com.tr

Finike ve Kumluca çevresinden doğru haberler

Sınavlarda başarılı olmak için bunları tüketmeyin!

Okulların açılması ile sınavlar başladı. Ders çalışırken verimsizlik, konsantrasyon güçlüğü, yorgunluk hissi gibi sebeplerle yapılan yanlış besin tercihleri, atlanan ara öğünler başarısızlığı da beraberinde getiriyor. Türkiye’nin lider toplu yemek ve destek hizmet firması Sofra/Compass Group Türkiye Ülke Diyetisyeni Gülşen Kadri, yüksek miktarlarda kafein tüketiminden ve şekerli, yüksek yağ içerikli besinlerden uzak durmamız gerektiğini, böylece sağlıklı bir bedene ve zihne sahip olabileceğimizi söylüyor ve tavsiyelerde bulunuyor.
Fiziksel performansımızda olduğu gibi, zihinsel performansımızın başarısı da sağlıklı bir beden ve zihne sahip olmaktan geçiyor. Tıpkı vücudumu gibi beynimizi de canlı ve güçlü tutabilmek için iyi bir beslenme alışkınlığı edinmeliyiz. Yanlış besin tercihleri, özellikle de sınav öncesi dönemde, performansı olumsuz etkiliyor. Sofra/Compass Group Türkiye Ülke Diyetisyeni Gülşen Kadri, beyni ve zihni besleyen sağlıklı besinler tercih ederek sınav performanslarını olumlu yönde geliştirmenin mümkün olduğunu söylüyor. İşte başarılı bir sınav için dikkat edilmesi gerekenler...
Doğru Bildiğimiz Yanlışlar
Enerji: Çoğu zaman öğrenciler enerji seviyelerini yüksek tutacağını düşünerek şeker ve yağ içeriği yüksek besinleri, yüksek miktarda çikolata veya enerji içeceklerini tercih edebiliyorlar. Bu tür yiyecekler aksine vücudun yorgun ve halsiz olmasına, öğrencinin konsantrasyonunun düşmesine sebep veriyor.
Kafein: Geç saatlere kadar uyanık kalmak, daha iyi konsantre olmak için bol miktarda içilen kahve, gazlı içecekler ve çay gibi kafeinli içecekler, aşırı tüketildiğinde, kalp ritminde bozulma, yüksek tansiyon yükselme ve anksiyete gibi problemlere neden olabiliyor. Ayrıca, demir ve kalsiyum gibi minerallerin emilimlerini azaltıcı tanenler içerdiğinden fazla miktarda kafeinli içecek alınması genel vücut sağlığı için de olumsuz etki yaratabiliyor.
Kahvaltı şart, ara öğüne dikkat...
Öğün düzenini sağlamak, uzun süreli açlıklardan kaçınmak konsantrasyonun devamlılığını ve
çalışma performansını korumak açısından son derece önemli. Özellikle kahvaltı öğünü atlanmamalı. Sağlıklı ve dengeli içerikteki bir kahvaltının, gün içerisindeki beslenme düzenini ve kalori alımını belirlediği, ayrıca akademik performansı iyileştirdiği çalışmalar ile kanıtlanmış. Ana öğün aralarında ise, sağlıklı ara öğünler yapmak hem kan şekerinin dengede kalmasını sağlayarak kişinin kendini bitkin hissetmesini ve konsantrasyonunun dağılmasını engelliyor hem de günlük alınması gereken enerji ve besin öğelerinin tamamlanmasına yardımcı oluyor.
Sınav döneminde hastalıklardan korunmak içinse, bağışıklık sistemini koruyacak ve güçlendirecek içerikteki besinlerden dengeli miktarlarda tüketmek gerekiyor. Özellikle mevsiminde tüketilen sebze ve meyveler farklı vitamin ve antioksidan içerdiğinden önemli.



Paylaş |                                         Yorum Yaz - Arşiv   141 kez okundu

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın

İletişim: 0-535-447 46 47